♥ ♥ ini geng mafia hifaz ♥ ♥

Thursday, April 7, 2011

:: Welcome To The World Syahmi & Irfan ::

Salam..

Ye..sudah agak lama tidak berblogging..
Buzy la.. **iyo la tu buzy.. poyo hai -___-"

Hari tu kan..
Abang saya ajak balik Besut..
Well, ape lagi kan.. pucuk dicita ulam mendatang la kan!
Kecik tapak tangan iPad I tadah kan U!!! :P

Bila dah sampai kampung.. of coz la banyak citer nyer kan..
Cecite cecite **kunun la de org nak bace & ambik port citernyer T___T

Actually abang balik sebab wife dier merangkap my SIL nak bersalin..
Their first baby.. bunting pelamin U.. best kan bunting pelamin.. sweeetttt :D

So 23/3/11 kitorang bertolak pulang...
Ahamdulillah selamat sampai..
Dipendekkan cerita..

On 28/3/11, my SIL, Kak Noor dimasukkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab 2, Kota Bharu kerana due dah sampai..
Tiba2.. on 28/3/11 jugak.. my oldest sist, Kak Na message aku suh aku dan mak bersedia sebab dier rase dah sakit perut & dier nk p hospital..
Aku macam terkejut la kan..
Aik, bukan ke due nyer pertengahan April?
Lambat lagi tu..
So after ambik my youngest bro, si Amer Dojek at his school, aku trus la menjadi driver terhormat **muntah jelanok** drive ke Kota Bharu.
Trus heading to Hospital Raja Perempuan Zainab 2, Kota Bharu..
Well, my SIL & my sist masuk hospital yang same..
Hehe senang kami p menjaga both of them.. cume ward yg berbeza.. but still senang la kn..
P jenguk sane pastu p jenguk cni..

Hospital Raja Perempuan Zainab 2 Kota Bharu Kelantan

Tapi masa p jenguk my SIL, dier tengah menahan sakit..
Kesian sangat tengok..
Tak leh duk lame2 ctu.. kesian..wuuuuuu...
Mayb sbb dier xde pengalaman kn, ye la ngandung anak 1st..

Kami stay kat hospital tu sampai malam.,.
Yang kesian is Amer sebab dier still ngan baju sekolah..
Sampai abis macik2 & nurse ctu asyik duk tny dier je..haha

Amer ngan baju sekolahnyer..siap ngan tie tu xtahan... hoho

Aku ngan Amer duk berteka teki sape yang akan keluar dulu..
Anak abang aku or anak kakak aku..
Hope bersalin pada hari same...weeeee... mesti sweeettt kan dapat anak sedara 2 org trus dlm 1 hari? **excited lebih**

Then, aku, Amer & abang aku p tdo umah my sist Kak Na tu..at Pasir Pekan.
Mak stay jaga my sist, mak my SIL jaga my SIL..
Tetengah malam buta kul 12.30 mlm abang aku bagitau aku Kak Na dah bersalin..
Tapi time tu aku macam mamai giler.. angguk2 je sambil fikir yeay dah bersalin..
Pastu terus blackout bak kate 'someone' dulu..
Bangun pagi terpinga2..
"Adakah ape yg abang aku bgtau itu adalah realiti atau mimpi aku semata??"
Dan sesungguhnya ia adalah kenyataan..Alhamdulillah...
Tak sabar nak p tengok baby!!!

Masa sampai hospital, tengok mak ade kat depan dewan bersalin..
Together gether with her besan (mak kakak ipar)..
**Kawan baik betul besan ini...ekekeke**
Dorang cakap kakak ipar ku dah masuk dewan bersalin..
Abang aku citer la.. tadi my SIL tu dah sampai tahap terketar2 menahan sakit..
Wuuuu dengar je pun dah terasa nak menitis air mata.. apetah lagi kalau tengok depan mata.. T___T
Tabahlah wahai kak iparku... kami sentiasa mendoakan mu...

tengok my mok kat belakang (baju hijau) smpi dah tertido keletihan tu..huhu

Bila dah sampai masa melawat..kami pergi la melawat akak yang dah bersalin.. comeeeyyyyynyerrr baby!!!
**Panggil baby sbb still xde name.. :D
Sampai kul 3 pm, mak suh aku bawak Amer balik Besut..
Xbagi balik gelap2 takut pe2 jadi sbb aku bkn expert sgt pn jln wpun Besut ke KB je..haha
Plus berdua ngan Amer je.. risau plak kl jadi pe2 kan..
Masa tu kak ipar masih belum bersalin..huhu mak dah risau sbb dah masuk dewan bersalin since 11am ++ lagi..

Tapi pukul 7pm..
Dapat perkhabaran yang akak ipar aku dah bersalin.. tapi operate la.. huhu..
But Alhamdulillah la both of them (mak & baby) selamat.. syukur...
Dan lagi menggembirakan..
Bermakna both of my new 'fruit sons' lahir pada hari yang sama di hospital yang sama dengan jantina yang
sama (lelaki). Cume masa je la yang berbeza..
So swwwwweeeeeeettttttttttttt (^____^)

Tapikan..
Masa my sist yg bersalin tu dah balik Besut..
Dier cite la..
Kak ipar tu dah sakit sangat sampai bukan saja terketar2..
Sampai tahap dah pesan kat abang suh jaga anak baik2 & mintak maaf..
Wuuuu nak menitis air mata dengar T__T
Bayangkan cmner risau my abang..

Tapi Alhamdulillah..
Allah is always by our side..
Syukur... semua selamat..

Yang lagi satu kebetulannya..
Nama dorang..
Malam tu abang ipar tanya antara Syafiq & Syahmi..nak pilih yang mane..
Aku & Amer pilih Syahmi..

Esoknyer..
Bagitau mok nama baby tu Syahmi..
Mok cakap..
Nama tu dier pnah suggest kat abang suh letak Irfan Syahmi **sebab abang mmg nak Irfan..
Tapi abang xjadi nak letak panjang.. just 1 nama ja,.. (Irfan je)..
Tak sangka mak dapat jugak nama Syahmi nyer kat cucu yg lagi sorang..
Sweeeettttt!!!!~~~~ :D


----------------------------------------------------------

Ehem2..
Dengan excited nyer.. Cik Hifaz nak memperkenalkan my new anak..
Muhammad Syahmi bin Shazli & Tuan Muhammad Irfan bin Tuan Muhd Irwan..
29 Mac 2011
12.30 am & 7.00pm
Hospital Raja Perempuan Zainab 2 

Syahmi & Irfan :)

Irfan

Syahmi
p/s: Cik Hifaz dah ade 4 orang anakkkkk.......sedara :P

Haikal (abang Syahmi)

Nia (kakak Syahmi)

Yang kelakarnyer.. si kakak Nia ni..
Mase mama dier duk pregnant..
Dier cakap dier nyer perut pun ade baby jugak..
Ramaiiiii..
Nanti baby dier keluar dier nak bagi kat kawan2 dier..
Hahahahaha
Kelako betulla... 
Comey pemikiran kanak2 kan??? 
(^___^)v


www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...