♥ ♥ ini geng mafia hifaz ♥ ♥

Tuesday, November 30, 2010

:: Hantu tidak boleh membunuh secara direct tetapi boleh membunuh secara indirect ::

Salam..

Pe pendapat korang dengan statement ni:

'Hantu tidak boleh membunuh secara direct tetapi boleh membunuh secara indirect'.

Meh kite bahas! **background sound - bunyi hujan mencurah2(sedikit serramm jadinyer) **

Sering kite lihat di layar perak **eh skema la plak**
Kalau kite tengok filem2 seram kan..
Ade tak hantu tu bunuh pakai pisau?
Supernatural ade kot kan?
**tb2 xdpt igt scene muvie**

Aku selalu je menyedapkan hati dengan bagi statement ni kat diri sendiri:

'Xpe..hantu xleh membunuh..'
Tapi cmner plak ngan filem2 hantu yg biasenyer hantu tu yg menyebabkan kematian?
Memang la hantu tak g bunuh dengan menghunuskan pisau ke perut mangsa..
Tapi seringkali aksi filem hantu membunuh dengan kejar sampai jatuh tertusuk duri tajam?
Bukankah itu bermakna hantu itu pembunuh?
**tibe2 rasa mcm tulis karangan BM**

Ok2 back to story..
Sebenanrnya macam ni..
Korang igt tak kes seorang student jatuh bangunan kat kolej U*M? **huruf tgh letak sendiri..huhu
Tahun lepas..
Kalau menurut Kosmo kl tak silap time tu..
Student tu dikejar lembaga hitam..
Hantu kah?
Atau orang?

Aku sebenarnyer dah lame lupakan citer ni..
Tak nak igt pun.. **sbb takut**
And for ur info..
Aku dah 2 sem duk blok panas ni!!
Haruslah aku takut kan?? (╯_╰)
1 sem duk luar sem, time xde orang, time br je kes tu terjadi!!!
Apekah perasaan yang aku harus lemparkan time tu?
Takuuuuutttt!!!!!
Pastu pindah blok lain sat..
Then dpt lagi blok panas ni..
Saya.Pasrah...............................

Back to story..
Tibe2 saye jumpe seorang hamba Allah yang membangkitkan balik ingatan sy pada peristiwa itu..
Sabar je la.. **dah aku pn bersemangat duk korek citer..sape suruh?? (╯_╰)

Balik dr Times Square last Saturday,
Ditakdirkan sy berjumpa ngan seorang hamba Allah yang menyapa saya..

ini bukan hantu.. 'otw to times square'

with mira

1st time nmpk muke dier..
Soalan dier kepada sy adalah..
"Blok tu mmg keras ke?"
Haruslah sy tny kenapa kan!
Dan tak cukup dgn itu..
Mulut ini gatal plak nak korek citer (╯_╰)
**sy mmg suka dgr citer hantu.. weekend sy suke lepak dpn lappy smbil loading utube filem seram! kl tgk filem seram thai mmg seram! sbb hantu thai sgt jahat! membunuh dgn agak KEJAM!!

Ha..menurut hamba Allah ini **ckp sekadar sy namakan 'Lady F'..
Dier baru je duk blok aku ni..
Dier tau je psl kes jatuh dl tu.. sbb dier dak U*M gak ms undergrad **skang dier postgrad..
Cuma skang dier macam paham ape yg berlaku kt student tu..
**Erkkkk pe maksud dier ni???? SERIAUUUUUU

Dier cakap.. dier kna ganggu..
Dier nampak 'benda' tu..
Memang dier jenis 'nampak' tapi yg duk blok ni mcm 'hardcore' je..
Katenyer..
**aku tergelak bile dier ckp hardcore.. hantu pn ade yg jns hardcore & x jugak ke?? :D

Tapi time dier nampak tu..
Dalam fikiran dier adalah..
"Tak pe.. aku duk aras bawah..xyah risau"
Bile dier bangun pagi tu..
Baru dier realize yang dier kat paras 2 (means tingkat 3) bukan kt bawah!!
Then only dier stat risau..
Sbb katenyer kl benda tu pengaruhi fikiran dier dgn buat dier fikir 'dier kt aras bwh'..
Mungkin itulah yang terjadi kat student thn lps tu..
Mayb dier fikir dier kt tingkat bwh..jd dier xsedar dier lari smpi jatuh bangunan...
Erkkkk... SERAM BANGET!! Serius aku seram bile Lady F ni kuarkan pendapat macam tu (╯_╰)

Pastu dier ckp..bilik dier tu..
Bile tutup lampu..
Bilik dier x gelap cm biase..
Tapi jadi mcm berkabus..
**Plak dah (╯_╰)

Sepanjang dgr dier bercerita.. Terpikir..
"Biar betik dier ni? Seram je dengar.. Kang tak psl2 de kes lagi"
Dan sy terfikir..
"Kenapa sy yang terpilih utk dgr cite dier ni? Seram aku!!"
Dan lagi..
"Tak nak aku sebilik ngan dier ni!!"

Hmm..tapi...
Paras yang dier duk tu..
Aku pnah duk ms sem luar pas kes tu..
Memang diakui seram!!
Mayb sbb br je de kes kan..
Plus xde orang sangat..
Tapi..yang wat aku jd penakut giler time luar sem tu adlh..
Bila mana RUMATE KAWAN aku sendiri..
Nampak de org berjalan kt luar tingkap biliknyer..
Time tu dier terfikir..
"Biasela duk bilik bwh..mesti de org lalu"
Cm gitu ler lebih kurang..
Then baru dier realize dier kat paras 2!!
Camner leh ade orang lalu???
MYSTERY!!!!

Erkk same kan?
'Terfikir duk kat aras bawah'..

Balik ke bilik pastu..
Saya PAKSA kwn sy mandi sama..
Bile dier tny kenapa..
Sy bgtau..
"Aku terdengar citer seram tapi aku mls nak citer lg kt ko..nnt ko xnk dtg bilik aku lagi.. so baik ko mandi sekarang ngan aku.. nnt kang ko tkt plak!"
Ok..sy bermain ngan psikology pdhl sy yang takut..wakakakaa

Pastu esoknyer br sy citer kat kwn sy tu..
Dan sy tny pendapat dier psl hantu blh membunuh tu.. **sbb dier cam alim2 sikit tapi PENAKUT..haha**
Dan dier ckp kakaknyer ckp **kakak dier ambik kos pengajian islam**
Mmg setan blh pengaruhi fikiran kiter.. dan menyebabkan kematian..

Mak, serammmnyyyerrrr...
Dah tu tetibe plak rumate ku ini xbalik seminggu..
Ye..saye takut!!
Dah le mlm2 asyik hujan je.. membngkitkan keseraman..
Dengan sunyi sepi sbb orang cuti..
Oh ingatanku terhadap peristiwa & cerita2 itu segar kembali di ingatan..

Erkkk xpe2.. saye tdo selalu bukak mp3 al-quran..
Dengan itu sy tenang.. huhu


p/s: tibe2 sakit jantung!! tengah tulis cite seram ni!! ade plak yg menjengah kat tingkap tibe2!!
beruk betul la beruk ni!! hwaaaa terkejut sakit jantung!! monyet jengah kat tingkap!!!!


www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...