♥ ♥ ini geng mafia hifaz ♥ ♥

Tuesday, November 30, 2010

:: Milik Siapakah Suara Mengilai Itu? Pontianak Harun Sundal Malam? ::

Salam..

Cerita seram kedua untuk hari ini..
Mood seram agaknyer..
**Malam nnt mesti aku terfikir2 dan takut!! Dah ler rumate xde (╯_╰)

Citer ni bukan citer kat blok aku **Alhamdulillah**
Tapi citer ni citer RUMAH aku!!
Rumah aku kat BESUT saner nuh ha!!
Hadddoiiiiii citer seram plak lagi ni?

Citer nyer begini..
Tibe2 semalam aku mendapat satu post fb drpd akak aku..
Boleh tgk print screen bwh ni ye..


Ha seram tak?
Aku pun call la mak aku..
Bagi mendapat cerita sebenar fresh dari ladang!
Terbaik adunan Che Som..hahah

Ceritanya begini..
Tibe2 mok aku sedar bilik akak aku (kat bawah)..
Penuh ngan air..
Terkejut la kan..
De paip bocor ke?
Xde plak!
Hujan ke? Atap bocor?
Xhujan plak!
Dari mane air2 tu?
Masih belum mendapat jawapan..

KELU LIDAH BERBICARA~~~ **ok..xde kaitan

Pastu mak aku pun masuk bilik tu..
Lap2 air kesat mane yang patut..
Time tu adik aku Amer & Ajam tgh tgk citer hantu..
Tengok tv bawah.. dekat la jugak ngan bilik akak aku tu..
Tapi pastu dorg tukar pergi tgk tv kat atas plak..
Time tu dah pukul 12 tengah mlm..
Ayah aku dah masuk tdo...

Sedang mak aku duk ralit mop lantai..
Sedang Ajam & Amer duk ralit tgk tv..
Tibe2...

"Heeeeeeee heeeeeeeeee"

Terdengar hilaian yang sangat kuat!!!
Dari tepi dinding bilik akak aku tu..
Sayup menuju ke belakang rumah!!!
Ajam & Amer yang duk ralit tgk tv 'KUCUT' lari!!
'KUCUT' = lari lintang pukang
Lari menuju ke mak aku smbil muke pucat!

"Mok dengar x ngilai tu?"

Mok aku tny la dorg..
Suara dr tv ke?
**sbb dorg kn duk tgh tgk citer hantu
Dorang ckp x.. sbb time tu tv tgh iklan..

Haruslah SERAM kan!!!

Tapi aku tergelak bile mak aku ckp cmni:

Mok : "Bunyi ngilai tu po suko benar.. Kuat eh.."
Aku : "Hahaa.. ye duk main gapo tepi bilik sapa happy gtu more ngilai..Suko benar buleh main!"

Pastu mok citer lagi..
Malam sebelum tu..
Ayah aku de terdengar sesuatu..

Time tu.. ayoh p kunci pintu pagar..
Dah malam r..
Tibe2 ayoh terdengar bunyi yg kuat dr atas bumbung..
Mcm org tarik atap..
Bile tny mok yg duk dalam rumah..
Mok kt xdgr pe2..
So ayoh aku intai la..
Check kot2 la de pencuri ke ape kn..
Xde ape2 plak..

Eh seram eden dengar!!
Risau pn ade..
Takut de org jahat ke ape kn..

Hmm.. for korang nyer info..
Bilik akak aku tu mmg ktrg pggl bilik misteri..
Dah byk kali de peristiwa misteri kt ctu..
Ktrg xsuke tdo bilik tu..

Aku pnah tdo bilik tu ngan adik aku..
Tapi mak aku nmpk abg aku tdo dlm bilik tu!!

Kakak 2nd aku pnah tdo dlm bilik tu..
Dier nmpk de org kt tepi katil ..

Macam2 lagi la..
Xbetah duk bilik tu..
Hny akak 3rd & husband serta akak 1st anak beranak leh tdo dlm bilik tu..
Haha kentalkah mereka?

Nak bace citer2 seram psl bilik tu?
Leh tgk cni:


www.tips-fb.com

4 comments:

  1. adeh..takleh baca time malam ni..siang2 buleh aa

    ReplyDelete
  2. hehe.. ala..xpe.. papa JnJ kn ade..
    sy ni rumate pn xde mlm ni.. lagi haru T__T

    ReplyDelete
  3. hantu tu namenye puaka banjir..haha

    ReplyDelete
  4. hahaha.. hantu banjir leh mengilai ka?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...