♥ ♥ ini geng mafia hifaz ♥ ♥

Friday, November 12, 2010

:: Kisah Hari Jumaat - Bukan Dam Aji Tapi..... ::

Salam..
Tadi lunch Nasi Ayam Penyet..
Kat Seksyen bpe tah Bangi..
Seksyen 7 ke 4 cmgitu..
Aku xreti sangat la seksyen2 ni..fail.. (╯_╰)

Ni 1st time aku datang cni..
Kawasan ni dekat ngan asrama minah kilang..
So paham2 la kan..
Macam kawasan indonesia la..
Warung yang ade kat cni pun warung indon je..
Cume tadi xramai sgt orang..
Kl tak, kwn aku ckp mcm mkn kt Indon dah.. ^__^

Kawan aku ajak datang cni suh try Nasi Ayam Penyet..
Dier cakap sedap..
& murah..
So aku bab2 makan ni mmg setuju je bwk p mane pun..kah2

Ni dier set Nasi Ayam Penyet..
Ade ayam, sambal yg pedas, nasi 1 bekas tu ha **byk ok!!**, pucuk ubi celur, timun, tempe goreng & keropok.
Harga - RM 5 sahaja 1 set yg banyak ini..

Close up yang x nampak..xtau nape.. kah3x
Memang sangat berbaloi ye kawan2..
RM 5 dengan set yg banyak ini..
Btw..suke sgt pucuk ubi cicah sambal.. mavelles..
**tibe2 teringin mkn pucuk ubi cicah budu.. budu oh budu..aku rindu sayang budu!!!!**

Ok conclusion aku..
Best la dier nyer nasi..
Kire ok la kan..
Cume aku kl diberi pilihan antara ayam penyet ngan sup tulang, aku pilih sup tulang la kan!!
Ngeeee..
Tapi sangat berbaloi2 banding ngan makan nasi ayam penyet kat Wong Solo.. (✿◠‿◠)

Cume kl korang xsuke suasana warung..
X usah la datang cni..
Nanti kn xsenang duduk plak kn..
Ye la..tempat x grand :P

tetibe teringat plak kejadian lucu kt Wong Solo..
mintak nescafe ais.. ade..
mintak milo.. ade..
mintak neslo.. tetibe dier jwb
"neslo xde.."
muahahaha..
cmner milo & nescafe ade tapi neslo xde?
oh indon xde neslo ek?
dorang x knal ek neslo?
(╯_╰)


Ha tapi kan..
De pemandangan tak best kat sini..
Aih ni yg x suke p mane2 time jumaat ni..
Time semayang jumaat..
Sebab ade pemandangan tak enak seperti ini.. (╯_╰)

Pakcik2 ni drebar teksi..
Tapi 2 orang biru tu..
Aku xtau la keje pe..
Tapi baju dier de tulis UPM!!
Drebar bas UPM kah?
Jauhnyer datang rehat sampai cni!
**same je konsep aku salu rehat jumaat kt mines..ekekee**

Yang jadi masalahnyer..
Kitorang duk usha..
"Bile dorang ni nak g semayang jumaat ni?"
Duk la tengok.. xde gerak pun..
Bile dah azan..
Sedeynyer..
Bukan takat x pergi masjid..
Doa selepas azan pun x bace..
Kecewa kecewa..
Dah tua pun..
Tapi de sorg dr mereka (drebar teksi) p tukar baju melayu & g masjid..
Alhamdulillah..wpun lewat!
Tinggallah bertiga..
Yang memang muke x bersalah!!

Pastu kan.. elok2 pas azan tu..
Diorang keluarkan sesuatu..
Duk usha la..
Dorang main..
Bukan dam aji ok!!!
Tapi.. mahjong!!!!
Kurang ajar tak?
Time orang semayang, dorang duk main mahjong!
Berjudi ke tak, hanya Allah yang tahu...
Sedey nyer tengok....
(╯_╰)

Di samping dorang..
De gak sorang mamat muda melayu..
Tak p solat..duk makan kt warung ni dgn awek..
Sedih2...
Makin berkurang la yg boleh wat calon suami..
Apatah lagi nak jadi pemimpin negara (╯_╰)
Eh2..ramai je lg yg ok..
Insyaallah..
Perempuan baik untuk lelaki yang baik..
So, jadilah perempuan yang baik utk dapat laki yang baik..
Huhu..

Pastu kan..
Kat warung ni de car wash..
Biase la carwash sure la mat bangla kan?
Pas azan zohor tu..
De sorang dr mat bangla ni p masjid..
Pastu sekejap pastu.. de lg sorang mat bangla p masjid..
After he finished basuh kete Mercedes sorang pompuan ni...
Nampak tak perbezaan?
Perbezaan antara laki melayu & laki bangla?
Dorang p jugak semayang wpun dah lewat..
Tu pn mesti bos dorang suh keje jugak wpun time semayang jumaat tu..
Bos dier org pe?
Aku rs org melayu (╯_╰)

Bos oh bos..
Rehat la kejap time semayang jumaat..
Hormat la sikit..
Ke bos tak p semayang (╯_╰)

Dan kepada semua **termasuk aku**
Janganlah p basuh kete time semayang jumaat..
Cian mat2 bangla tu nak p semayang jumaat..

Dan kepada pakcik2 melayu & islam tu..
Insaflah......
Ameeennn....

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...